onsdag 12 mars 2008

Gäst DT Inkywings

I går kväll var jag så gott som datafri. Jag var ute lite grand och surfade för att få inspiration men annars scrappade jag en hel del. Jag gjorde två LO's som jag ska skicka in till tidningen och därför inte kan visa här. Sedan gjorde jag den här LO'n till Inkywings! Jag tyckte att det blev en bra effekt med alla blommor och orden "Ingen soldat". Fotot är från Winnerbäcks "Ingen soldat"-turne sommaren 2006.


Här har jag grävt fram mina akvarellpennor som jag köpte då jag började scrappa (trodde att jag skulle använda dem mycket men de har blivit liggandes på en hylla MEN nu ska de börja användas!!) Jag stämplade med "stor knappblomma" och färglade i olika fäger. Sedan stämplade jag en hel del med de små snurklorna lite slarvigt för att ge ett lite ruffigt intryck. På de stora snurklorna använde jag röd akrylfärg i stället för stämpelfärg, återigen för att skapa ett lite ruffigare intryck. (se detaljbild) Resultatet blir en glad blommig Lo! (givetvis hittar ni alla stämplar hos Inkywings!!)

Insåg också igår att jag har massor med "gamla" fina papper som aldrig blir använda! Vill ju använda det nyaste hela tiden! Papperna ovan är MME som jag köpte i höstas just för jag älskar deras randiga papper och visst är de snygga?? Nej, nu ska saker och ting användas här hemma!!
Jag ska inte bara samla på hög!

10 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Härliga färger! Blir glad av den lo:n :-)

Cattis sa...

Härlig layout och härliga färger! =)


http://kathis.blogg.se/

Nathalie B sa...

Okej - eftersom du vill pröva på något nytt har jag en utmaning till dig. Såhär gör du:

1. Göm alla papper med blandade färger, behåll de lite stillsammare
2. Blanda inte för många färger på dekorationerna, använd matchande till pappret/bilderna

Hoppas det blir lättare, du väljer ju förstår sjölv om du vill följa utmaningen annars kan du se det som ett litet tips.

Aase/ängel60 sa...

Vännen, har du också drabbats av osäkerheten för sin egen scrapping... Man tycker liksom det blir samma?
Jag har också varit där, då brukar jag surfa runt och beundra andra s arbete, samla skisser och sen köpa ngt nytt härligt papper som lockar mig just då....Och vips är man på G igen :) Ja kanske inte riktigt så enkelt :)
Men visst ska man kolla igenom sina gamla papper där finns ju faktiskt det man tycker om annars hade man ju inte köpt det.....
Men jag behöver bli bättre på att använda alla spillbitar och inte börja på ett nytt papper.....
OJ nu blev det långt, men ha det gott. Kramis AA

Sannas vrå sa...

Supersnyggt!!
Säger som mahlin78, man blir riktigt glad av se den!!

kram Sanna

Lisbet sa...

De är just bara så himla snygga med alla dessa färger. Jag blir alldelses tagen. Så snygga du har gjort.

Jag lovar dig - dina layouter blir aldrig riktigt samma...de är bara underbara.

Millan sa...

Härlig layout, gillar den massor!

Monika sa...

Läckert! Vilka underbara färger. Ja, nu fick jag min glädjedos igen och solen började skina!

carina sa...

Jätte härlig!

Ejris sa...

härliga färger man blir pigg av skulle behöva en extra dos=)
underbarta layouter krams

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...