söndag 13 april 2008

Snöstorm och tranor

I går tidigt på morgonen kopplade vi på husvagnen för att ta årets första sväng till Kinnekullering. Sara skulle ta funktionärslicens och vi hängde på för att träffa lite folk och vara lite sociala. Vi åkte redan halv sju på morognen och då började det snöa lite grand...
En och en halv timme senare är vi nära på att vända då vi åker i halv snöstorm och väggen är moddig och slirig! Det är inget kul att åka med husvagn bakom bilen i det väglaget! Nåja, vi tog oss i alla fall fram och hade en trevlig dag/kväll! Husvagnen var iskall till att börja med och Smilla fick ha mössa på sig tills värmen hade kommit igång ordentligt.

Det var kul...

...ett tag! Sedan åkte mössan av med väldig fart!

Smilla och mamma gungade lite på en sån där dubbelgunga.



Idag på vägen hem var det strålande solsken och vi sa att vi skulle stanna till vid Hornborgasjön och kika lite på Tranorna. Det var ganska häftigt!! Så många tranor på ett ställe!!

Till sist tänkte jag visa ett par LO's.

Den första gjorde jag till en skisstävling på Scraphuset. Jag vann inte men just nu verkar det svårt att vinna något. :(

Den andra är till en utmaning på scrapaddicted, det står ingenstans att man inte får publicera den på sin blogg innan vinnaren är utsedd så jag antar att det är ok. Den är jag i alla fall sjukt nöjd med, den är lite annorlunda och den var såååå kul att göra!



OBS!!!

När det gäller PIFen i det tidigare inlägget så var jag lite otydlig när det gäller tiden! Lämna en kommentar i det inlägget innan måndag 24.00 så är ni med i utlottningen och jag kommer att dra TVÅ vinnare!!

10 kommentarer:

Monika sa...

Vaddå inte vann???
Hur kunde du inte vinna?

Jag ser inte hela nedersta för den bilden är trasig men den översta lon är fantastisk!!!

Puman78 sa...

Vilka underbara LOs. Ängel var ju bara såååå cool.
Å tösabiten så söt. Det mittersta kortet var ju bara för härligt, när håret flyger.

Åsa/asamia sa...

Åh vilka underbara foton!!!! Älskar det där hon slänger mössan massor!!!!!
Vi skulle också tagit en premiärtur m husvagnen i helgen, men tordes inte p g a snön. Typiskt!

Aase/ängel60 sa...

Vilket underbart foto på tranorna.... Smilla är ju så go´en riktig liten tuff tjej?
Tur at vädret var bättre idag för det ger ju hopp om våren....
Kram kram AASE

Lisbet sa...

Så härliga foton och layouter - jättehärliga hrejor.

alexandra-lindgren sa...

hur kunde du inte vinna på den layouten? den var helläcker! juryn måste ha gjort helt fel:P
Ängellayouten var jättesöt! duktig du är!

Lilo sa...

Vilka läckra layouter!!! Vinna är inte allt! Tänk bara att ha skapat dessa fina alster! Och vilka fina foton!!! Så levande bilden där Smilla drar av sig mössan!!!

Karin sa...

Vilka underbara layouter!! Ängeln är verkligen annorlunda och Napp föll jag helt för. Kanonfina foton också.

Yvonne sa...

Underbara foton! Vilken liten sötloppa!

Så himla fina layouter, du är precis hur duktig som helst!

Tack för dina snälla ord!

~Karin~ sa...

Jätteläckra LOs båda två! Roligt med den flygande ängelsötnosen :)

Den med nappen ska jag lägga på minnet, har också en napptjej hemma så det kanske blir en lift där :)

kram /Karin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...