tisdag 20 maj 2008

En ny familjemedlem och en saknad sådan...

Idag var jag, Smilla, Sara och en av Saras kompisar iväg till Linköping och shoppade lite. Vi hade studiedag och min chef var så snäll att jag fick ta en dag ledigt.

Så jag och tjejerna gav oss iväg i mrose och tog Ikanohuset med storm. Jag lyckade hitta lite kläder till mig själv (jag som aldrig hittar något!!) Sara hittade kläder och skor till skolavslutningen och vi åt gott och hade det ganska trevligt. Smilla tyckte det var ganska jobbigt att sitta så länge i vagnen och att släppa henne fri går bara inte...det tar en sekund sedan är hon väck! hon fick lulla lite ibland men detär inte lätt att hålla ordning på denna underbara unge!

Tyvärr tappade hon sin nalle :( hennes älskade Affe försvann någonstans på IKEA, jag letade länge och väl men jag hittade honom inte! Jag får köpa en likadan och hoppas att det fungerar...


När vi kome hem stannade vi till vid brevlådan för att plocka in posten och jag hade fått ett litet paket! Ivrigt slet jag upp det direkt och där var vår nya familjemedlem...Herr Uggla!! Underbara Cattis hade en utlottning i sin blogg och jag var en av dem som vann en Uggla.


Givetvis ville jag att Smilla skulle få hälsa på honom och jag trodde först att hon pussade honom innan jag insåg att hon försökte bita av honom ögonen!!! Sedan fick hon inte ha honom mer! Det är min uggla! :)
Så här ser han ut när han inte blir attackerad av en hungrig (?)bebis!

6 kommentarer:

Puman78 sa...

Vilken tur att du hittade en ersättning och en jätte söt sådan =)

JezzzA sa...

Ja dessa barn är för härliga :)

Cattis sa...

*fniss* Men skönt att ugglan hittade hem till er till slut!



http://kathis.blogg.se/

Cattis sa...

Glömde ju skriva...hoppas ni hittar en liknande gosedjur till Smilla och att det fungerar!

Kram!

Sannasmamma sa...

Är sååå avundsjuk!!!
Ville också ha en Cattis-uggla ;)

Va bra att hon fick en "ersättare"!

<3

Lilo sa...

Sååå söt! Tur den inte blev ögonlös!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...