torsdag 30 oktober 2008

Snö!!!

Tidigt i morse satte jag och Smilla oss i bilen och åkte norrut till Norrköping. Vi hämtade Sara vid resecentrum där (hon har varit hos pojkvännen i Uppsala) Sedan gick vi till Pysselpassion, sprang på söta Mahlin och shoppade lite. Efter det gick vi och åt på en superbra lunchrestaurang (Mahlin - tacka henne på Pysselpassion för tipset!! ) shoppade lite på stan och slutligen åkte vi till Media Markt och köpte lite filmer som jag ska ha i skolan.
Vi skulle åkt och kikat på graffittimuren som ska finnas i hamnen men vädret blev så dåligt så det var inte lönt att åka dit, vi får ta det en annan dag. På vägen hem var det halv snöstorm!! Som fortast knde jag vissa sträckor ligga i 110 på motorvägen (vi har vinterdäck på!) men annars låg hastigheten på allt från 30 km timmen och upp. Så segt men det är ändå skönt att folk tar det lugnt när det är dåligt väglag.

När jag kom hem gick jag in och kollade i Pysselpassions blogg och Jippie! Jag blev veckovinnare på den här veckans utmaning!!

Utmaningen var att inspireras av en ABBA-låt och bonusprodukten var att använda något transparent. Jag har länge funderat att testa att göra ett clearalbum av en hamblyoverlay jag har haft liggande länge så nu fick jag fast. Jag satt hela lördagkvällen och pillade med albumet! Jag har aldrig tidigare gjort ett minialbum och än mindre ett clearalbum och det var lite pilligt. Som tema för albumet valde jag SOS, och i min tolkning är det Sara Och Smilla :)

Så här blev det i alla fall!





14 kommentarer:

Mahlin sa...

Ditt album är sjukt snyggt, jag fattar inte hur det kan vara ditt första!! Cool.. Jag ska hälsa Ulle att hennes tips var toppen! hihi.. Jag ska nog också testa att äta där någon gång.. Ha en bra födelsedag!
KRAAAM

ScräpEmma sa...

Grattis!!! :) Inte konstigt....
Och jag håller med föregående inlägg...kan inte fatta att det är ditt första minialbum....Och det måste ju onekligen vara xtra pillrigt då det är clear. Ska ju se snyggt ut då baksidan syns igenom på nästa sida - och snyggt är det ju!!
Gillar valet av SoS - mycket fyndigt :)

Å apropå att sakna bäbismagen...ja, ibland så...men som sagt...oftast inte.

Ulla sa...

Grattis, jättefint album. Fiffig titel SOS...

Kickans_blogg sa...

Grattis!! Verkligen superläckert!! :0) Kramen Kicki

Ammi sa...

Urläckert album :-)

malwa sa...

Jag förstår att du vann för det är grymt läckert! :-) Och vilken rolig idé att "jämföra" tjejerna. Grattis!

LillBlomman sa...

Kanon fint! Första gången?!! Wao! Din ABBA tolkning är klockren!

Åsa/asamia sa...

Snyggt!! Gillar alla detaljerna!

linda sa...

Albumet är superduper läckert!!! Synd att jag inte hann ner till PP igår för å träffa dig, hade varit riktigt trevligt. Hoppas du hittade massa fint!

citronlime sa...

Sååååå galet snyggt!!!!
GRATTIS!!!

Veronica sa...

Åh det är bara sååå snyggt, smart och...wow vad duktig du är! Kram

Cilla sa...

Grattis!! Verkligen jättefin! Och vilken härlig och påhittig titel=D

bitte71 sa...

Gud, vad snyggt album - har själv haft planer på att göra ett minialbum av en overlay och nu blev jag jätteinspirerad!

Tinto sa...

Sitter och beundrar ditt album, jag håller med om varenda ord de andra tjejerna redan sagt i sina kommentarer. Extremt imponerad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...