fredag 10 oktober 2008

Fredag

Nu så är det fredag och jag sitter och bara kopplar av. Den här veckan har 8orna varit på PRAO så jag har kommit ikapp med all rättning så det känns skönt. Nu är det snart dags för utvecklingssamtal så snart blir det massor med jobb igen. :)

Idag var jag hos sjukgymnasten och tränade för första gången. Han tycker att jag kommit så långt i min behandling att jag kan börja träna lite och det var skönt men jag har lite träningsvärk nu i kväll.

Förr tränade jag massor, jag tränade styrketräning, aerobics och sprang 3 mil i veckan ungefär i 25-års åldern. Mitt knä började strula efter att ha sprungit ett motionslopp så sedan har det inte gått att springa och det saknar jag verkligen. Sedan har tidsbrist och annat gjort att jag helt slutat med alla träningsformer men nu när jag varit så kass i ryggen så har jag bestämt mig för att tvinga mig börja igen. Jag vill inte känna det som att jag är 70 i kroppen när jag bara är 37... Med andra ord är det bara att bita ihop och köra igång!
Det skulle ju inte heller vara så tråkigt om man kunde bli lite fastare i kroppen...har några gravidkilo kvar och även om jag inte är så stor längre så sitter vikten på helt fel ställen. :(


Smilla har varit sååå mammig ett tag nu och jag har inte kunnat göra någonting hemma eftersom hon bara bokstavligen klängt på mina byxor! Så nu har vi, hon och jag, bestämt att första timmen när jag hämtar henne från dagis så är det bara hon och jag! Hoppas att det hjälper, både hon och jag känner väl att det är så mycket tid på dagis och så lite tid till att bara leka och umgås. Det är lätt hänt att vardagssysslorna tar över när man kommer hem.
I går när jag hämtat henne gick vi ut i skogen på en promenad och även om hon inte var supervillig till att göra annat än sitta i vagnen sågick hon med på att bli lite fotad.


I morgon ska vi köra husvagnen till vinterförvaring, besöka svärmor och svärfar en sväng, gå på stan och gå till ett barnkalas. Så det blir fullt upp!

2 kommentarer:

Mahlin sa...

heja söta du.,. tillverkare gäller allt material ja, och man får ha mer än fem också.. helt rätt.. tihi.. Lycka till..

Monika sa...

Ahhh vilket underbart foto!!!Så söööt hon är!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...