tisdag 28 oktober 2008

Sååå trött!!!

Jaha..då kommer den här veckan som man har gått och väntat på, veckan man har chans att kompa ut lite tid så man kan få ledigt. Jo, jo, visst. Har tagit kompledigt i morgon och på torsdag men jag har så otroligt mycket som måste vara gjort innan nästa vecka så jag kommer att få sitta varenda kväll den här veckan! Det kallar jag inte ledigt!
Jag som hade tänkt att koppla av och försöka scrappa en del men det ser ut som att jag får jobba mer än vanligt i stället!
Dessutom har jag fått (ryktesvägar) höra en superdum kommentar som vår skolchef lär ha sagt när lärare påpekat för honom att vi ligger på ca 270:e plats i Sverige när det gäller lärarlöner...jo, då hade han svarat att han inte kommer höja några löner förrän vi börjar jobba!!!!! Såna kommentarer får mig att se rött!! Dessutom har han själv varit lärare! Så, i och för sig, det kanske säger mer om hur HAN var som lärare! ???
Så alla där ute, innan ni klagar på att lärare har så mycket ledigt osv, fundera på om du verkligen vet hur arbetsbelastningen är och om du skulle st ut med att jobba under dessa villkor med så dålig lön!
Nu till det viktigaste!
Stellas.se har CC i helgen!!!
Kika in HÄR och klicka på fliken Tävling så ser ni att det redan har kommit upp en massa roliga tävlingar!
Jenny är lite tokig och har utlovat vinster för över 10.000 kr!!
Så tveka inte !
Själv kommer jag ta det lite lugnt i helgen med att vara aktiv på Stellas forum, jag kommer givetvis kika in så mycket jag hinner för att peppa er och se till att ni sköter er :) men jag fyller år på söndag och kommer få främmat på lördagen och firar med lite myspsy med familjen på söndagen.
Dessutom får ni inte glömma min lifttävling!!
Den hittar ni här och ni har till och med fredag på er!
Jag utlovar ett fint pris och dessutom lottar jag ju ut ett mindre pris!
Så..ni har inget att förlora!

3 kommentarer:

nillar sa...

Otroligt dum kommentar - även om det bara är ett rykte så är det sanslöst dumt! De flesta idag vet ju att det inte är något soffliggarjobb att vara lärare men en och annan stenålderstyp finns det väl fortfarande...

Aase/ängel60 sa...

Japp typiskt chef utalande man blir ju skogstokig. jag jobbar ju i skolan fast på fritids, så vi har vanlig lovvecka med fullt av aktiviteter för att glädja barnen. Ingen vikarie för elev assistent idag o i morgon.... för att det ska ni väl klara på två?????
En vi inte kan vara ifrån, saker vi lovat de andra barnen mm. Man blir tokig är 20 barn lite? i morgon 23.....
Japp nu fick jag ur mig det, ville egentligen säga att jag förstår dej precis. MEN försök vara ledig, njuta lite scrappa lite och vara med barnen mycket. Jobbet blir väl, jag ska vara ledig två dagar såååååå välbehövligt, men tråkigt att de andra får det tufft.

Kram från en i samma branch :) Aase

Veronica sa...

Men grrrr! Rackarns om han har sagt så...! Det främjar ju inte arbetsmoralen precis...det finns ju skyltar, t-shirts mm att köpa där det står:
"Så länge chefen låtsas att jag har bra lön, låtsas jag att jag har mycket att göra..." Men såna har ju inte vi precis!

Kram från Veronica (som inte heller är ledig-trots komp. och "ledighet"...)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...