tisdag 18 november 2008

Utmaningar, awarder och sjuk!

Hej och hå!
Nu har jag varit hemma från jobbet i två dagar, har ont i halsen, hostar, ont i bröstet och feber... BLÄ!!!! Fördelen har varit att jag har scrappat kortare stunder men inget jag kan visa nu. Annars har jag mest sovit, surfat och slötittat på TV. Man orkar inte så mycket när man inte är pigg...bara jag hämtat och lämnat Smilla på dagis så har jag blivit helt utmattad!

Jag har fått ett par awarder senaste tiden och jag är såååå ledsen att jag inte tackat för dem och skickat vidare men tyvärr har jag prioriterat annat när jag surfat eller bloggat. Jag blir superglad för dem men jag är urusel på att skicka vidare dem! Hoppas bara inte att någon tar illa upp!

Jag är dessutom urdålig på att svara på utmaningar men nåja..jag ska ge den här en chans...

Jag blev utmanad av Peter (lilos bror för övrigt..) och innan fick jag samma utmaning av Petra.

Reglerna är som följer: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.Utmana fyra till sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

1. Jag är höjdrädd men går ändå upp på höjder för att möta min rädsla! Är dock ibland nästan spyfärdig...

2. Jag älskar att ta på mig mina mysbyxor så fort jag kommer hem!

3. När jag var tre år klädde jag av mig i kyrkan mitt under gudstjänst! Sedan slapp jag följa med mormor dit på söndagarna....

4. Skäms nästan för att säga det men jag tävlar för att vinna...och blir besviken när jag inte gör det...även om jag vet att andra har gjort mycket bättre än mig.

5. Jag har jobbat som formsprutare, kontorist, affärsbiträde, diskare, lärarassistent och nu som lärare på högstadiet.

6. Tycker att det är hejdlöst kul att prata snusk med mina kompisar, helst ihop med ett eller ett par öl men för att det ska vara kul så måste det vara tillsammans med människor jag verkligen trivs med och som jag känner inte missuppfattar och sätter någon slags moralstämpel på mig efter sånt flams! Åh så kul vi hade lördagen för två veckor sedan!! Jag skrattade så tårarna rann och det var mest om snuskigheter! :)

7. Jag är kort. Bara 162 cm lång / kort.

Så kom vi till punkten då denna utmaning ska föras vidare. Och det blir inga mindre än, Aase, Linda, Mette och Mahlin. Hoppas ni vill vara med på denna lek.

Nu ska jag bänka mig en stund framför tv'n innan jag kryper ner i sängen!

6 kommentarer:

Poohtra sa...

Hej !
Kul att läsa dina 78 saker, allra mest om besöket i kyrkan, är et såååå man ska göra för att slippa gå dit!!?? haha.
VI har samma "sjuka", har också varit hemma/ är hemma för ont i halsen och feber...
Såg dig i Scrapbook-tidningen! Fint ! Känner igen dina barn direkt, nästan iallfall....
Sköt om dig.
kramis Petra

Poohtra sa...

...men ja inte 78 saker, utan 7, jag har lite för bråttom när jag skriver....
Kram Petra. igen.

ScräpEmma sa...

Oh, det är så kul att läsa om andras små egenheter och hemligheter :)

Krya på dig!!

Cecilia sa...

det där var ju kul med kyrkan.helt klart bäst..fnissar och hoppar glatt vidare

Tvillingmamma Lotta sa...

Tack för dina ord..
Jodå, du har rätt, det var jag som vann fototävlingen i Scrapbooking mm.

Maria S sa...

Wow så läcker!!! Kul med folie!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...