tisdag 30 december 2008

Mina tio favoritfoton 2008

Nu är det många som lägger upp sina tio i topp favoriter från 2008 i sina bloggar, både när det gäller foton och layouter. Jag får se om jag lägger upp layouter sedan men här kommer i alla fall mina tio i topp favoritfoton från året utan inbördes ordning! Det var inte lätt att välja ut! Jag har tagit ett antal foton under året och med två så söta tjejer så blir det många bra kort! :)

Det första har jag inte tagit själv...men de bästa fotona på Sara tar hon på sig själv så jag var tvungen att ta med det här. Jag bara älskar färgerna på det och hur hennes gröna ögon framhävs.
Det andra tog vi i våras på Kinnekulle.
Även om Smilla ser så allvarlig ut på det här fotot så är det ett av mina absoluta favoriter, det är ett av flera foton i en bildserie som jag bara älskar!
Sara ville att jag skulle ta ett romantiskt kort på henne och pojkvännen i solnedgången när vi var på Öland i somras och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Det ser nästan ut som en sån där poster man hade på väggen när man var tonåring! :)
Det här fotot på Sara gillar jag för att hon har ett så underbart ansiktsutryck! Hon fotar Smilla och man kan riktigt se glädjen och värmen som Sara känner för Smilla.
Änne ett av fotona jag tagit på Smilla på Kinnekulle. Gillar färgerna här och hennes ansiktsutryck.
Tror inte att jag behöver förklara varför jag gillar den här bilden!
Underbar min!
Smilla i sin underbara flummiga mössa! (som Sara avskyr!!)
Jag börjar och avslutar med ett foto jag inte tagit själv...dt här har Dick tagit när han var ute och gick med Smilla tidigt, tidigt på morgonen på campingen i somras...vattnet är så stilla så det ser ut som båten svävar i luften..

Vilken av dess foton gillar ni mest? Och varför?

12 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Jag tycker bilden där Smilla drar av sig mössan är helt underbar! Gillade även LOn du gjorde med den bilden (och en till har jag för mig).

Hälsningar Ann-Sofi

Monika sa...

Å alla är ju helt underbara!
Den där romantiska är verkligen som en poster och alla bilder på barnen med alla miner och uttryck!!!

Min personliga favorit blir nog ändå den sista... med vattnet och båten. Gudomligt vacker, så stilla och så fridfullt... så somrigt!

Puman78 sa...

Underbara foton.
Jag håller med om att det romantiska fotot på Sara och hennes kille är ju såååå taget från en poster.

Mitt favofoto av dessa är när Smilla är suddig och kastar av sig mössan. Så mycket härliga färger och massa bus.

ScräpEmma sa...

Vet du, jag kan inte välja!! Alla är så fantastiska på sina olika sätt. Det romantiska på Sara o pojkvän, för att det är så vackert, och påminner om just desssa postrar (som jag så gärna ville ha, men aldrig fick), båten i sin magiska ensamhet...det är nästan trolskt... Smilla som är så i farten att halva kortet blir suddigt - fast på ett bra och effektfullt sätt - ja...jag skulle kunna fortsätta... :)

Ha ett riktigt gott slut, du och de dina, och ett riktigt gott nytt 2009!!
Kram

CillaT sa...

Åh, det går ju inte att välja! "Postern" blir man ju helt nostalgisk av. Sara som lycklig fotograf smittar. Smillas mössavtagning är en färgexplosion av glädje. Båten är som en illusion, läckert. Sååå, det blir nog dom som får dela min 1:a plats=D

Lilo sa...

Alla fotona är så fina! Mitt favoritfoto, inte förvånande att jag väljer just detta, är det när Smilla sliter av sig mössan. Jag gillar foton där det händer något. De behöver inte vara perfekta, men visa på vardagen.

Lilo sa...

Alla fotona är så fina! Mitt favoritfoto, inte förvånande att jag väljer just detta, är det när Smilla sliter av sig mössan. Jag gillar foton där det händer något. De behöver inte vara perfekta, men visa på vardagen.

Lilo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sara Brehmer sa...

Den på mig och Andreas såklart :D och verkligen INTE den när jag fotar Smilla usch :P

Cattis sa...

Vilka härliga och underbara bilder. Jättesvårt att välja en ju...Den bilden från Öland är ju otroligt vacker. Sen gillar jag fotot på Smillas min..hur mysig var inte den då! =)

Kram!

Sanna F sa...

Jag gillar den med mössan! S´å härligt fartfyllt foto o så har hon en så härlig min också!
KRAM

teres sa...

Fotot med Smilla och mössan är helt lysande på alla sätt, älskar rörelsen i den. Sedan gillar jag det första fotot på Sara, tycker det är ett superfint porträtt!

kram teres

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...