torsdag 15 januari 2009

En dubbel-LO och en tävlings LO

Japp...ni läste rätt...
Jag har gjort en dubbel LO. Häromdagen tänkte jag att jag skulle scrappa annat format än bara 12*12. Tanken var att jag skulle scrappa i lettersize, men när jag satt och bläddrade bland mina foton hittade jag dessa foton på Smilla när hon leker i Barnens Lantgård på Kolmården. Hon tyckte att utfodringsställningrana var nästan roligare än att klappa getter. Jag ville så gärna ha med hela bildserien och då kände jag att enda chansen att lyckas med det på ett snyggt sätt var att scrappa en dubbel-LO. Sagt och gjort...så här blev resultatet. Tyvärr ser det lite pluttigt ut men det var inte lätt att fota den på ett bra sätt!
Desutom första gången jag skriver ut journalingen på datorn, men det blir definitivt fler gånger!


Sedan har jag gjort en LO efter en skiss hos Lena och Ronja. Deras blogg fyller två år och det firar de genom en liten tävling. Skissen var så snygg att jag bara var tvungen att scrappa den. Ni får bortse från att korten är galna!

Förresten, de fotona var tagna på väg till Linköping för att kika på Lars Winnerbäck i augusti nu 2008. Såg ni dokumentären igår? Jag bara älskar hans musik och jag gillade verklgien dokumentären, ska köpa hela DVDn tänkte jag!

9 kommentarer:

Mahlin sa...

hihi sötaste du!
du är inte trög.. men alltså art journal, en dagbok fast man skriver målar och gör collage.. typ.. kolla på nåt klipp med suzi blu på you tube.. hon är skogstokig men det är lite kul. Jag förklarar inte så bra för jag är en newbie själv! =)
KRAAAAM

du.. jag har msn nuförtiden, min vanliga mail så.. du ska lägga till mig! PAX

Mahlin sa...

hihi .. jag igen.. jag har ju mer att säga.. GUU så coolt att du gjorde en dubbel! woho! och skriva ut journaling på datorn är så bra , jag är lite ledsen att min skrivare är trasig *gråt* och jaaa.. Lasse är bäst. Jag VILL att han kommer och sjunger på mitt bröllop.. fixar du det? =)

ps.. du ska låta bli att skicka fula foton på mig till du vet vem =D hihihi.. kraaaaam

Puman78 sa...

Super härliga layouter.
Tycker inte alls att din dubbel är tom, den känns helt lagom :)

Att det dyker galna foton på dina layuter är ju inte ovanligt. Kul tycker jag, jag har då inte vågat scrappa några sådan kort...
men jag kanske skulle ta och göra det.en kul variation och utmaning kanske.
Älskar "galna" bokstäverna, vad är det för några?

Eyovine sa...

Tycker inte det saknas något på dubbel LO:en.. den e perfekt =).
Den nedre RÅKKAR... gillar galna kort... å så gillar jag färgerna du använt... supercoolt =)

Natt gott! // Maja

Milla sa...

Åhh båda är super fina, håller med de andra inte saknas det något:).

Kram

Örnen sa...

Supersnygga LOs!
Winnerbäck är GRYM!!!!

Essmo sa...

Superfin dubbelLO, jag tycker det är sååå svårt att få till en dubbel, men du är ju grym på det! =)
Den under är görfräck! =)

Kram!

Ulla sa...

Vilken underbar dubbel-LO. Det är just detta som jag tycker är läckert med många foton. Dom säger så mycket!!! Häftiga färger.

Annika Asklund sa...

Ja nu var det ett tag sen =) Men nästa helg är tyvärr fullbokad, Mamma, moster och min vän Bodil är här allihop på samma gång då! Men helgen efter kanske funkar om ni inte gör nåt då?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...