måndag 5 januari 2009

Mitt 2009 i bilder / Foto 4

Jag har absolut inga gröna fingrar. De flesta krukväxter och då speciellt de med blommor, brukar dö efter ganska kort tid i vårt hem!
Fråga min bror...han brukar få göra första hjälpen på dem och jag har skickat ett antal växter till honom och hans fru och efter ett par veckor så nästan hånar krukväxterna mig genom att vara grönare och mer frodiga än någonsin.
Detta gäller speciellt orkidéer!
Jag har aldrig lyckats få en orkidé att blomma om och jag har nästan suckat när folk (läs brorsan) har envisats med att ge mig dem!
MEN...
nu till det helt otroliga...
Orkidén nedan har 29 blommor och den har blommat hela tiden sedan jag fick den för över ett år sedan!
Dessutom kommer det hela tiden nya knoppar på den!

7 kommentarer:

Aase/ängel60 sa...

Wow vilken blomma sååååå fin!!!!
Scrappa det fotot, det kommer att bli så läckert. Snart är det slut på jullovet, hoppas terminen startar bra.....
Kram kram Aase

Ulla sa...

WOOOWWW, vilken blomma!!! Det låter som du har samma handlag som mej med blommor, hihihi....

silwerstar sa...

Jag är samma likadan som du, växterna stendör här! *haha* Jag har en orkidé hemma just nu, men aldrig i livet att den kommer bli sådär fin som din! *imponerad*

Cattis sa...

WOW!! Vad med blommor! Hur gör du? Jag har orkidéer. Men dom har blommat en gång och gjorde det länge sen har dom inte blommat på över ett år minst. Har lust att kasta dom..

Kram

ScräpEmma sa...

Men vilken blomma!! Wow, liksom!!!

Annika sa...

Hur lyckas du!??? Min ser ut som om den kommer hämnas mig i sitt nästa liv för vanvården den fått utstå. Men så har jag haft ihjäl kaktusar också. Tror det är ännu ett släktdrag, eller?

Milla sa...

Åhhh vilken vacker orkidé!!!!!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...