lördag 3 januari 2009

Publicerad under 2008

Bara för skojs skull lägger jag ut de layouter som jag fått publicerade i tidningen Scrapbooking m.m. under året. En del kritiserar tidningen väldigt hårt och viss del i kritiken kan jag hålla med om, det slarvas en del med korrekturläsningen och deras hemsida är alldeles för tråkig och uppdateras inte som den ska. MEN...jag tycker ändå att vi har en otroligt inspirerande tidning och jag köper den varje gång med glädje!
Läste på någon sida att de gav tidningen kritik för att det var för många läsarbidrag med men jag gillar det! Då får man ju en mångfald i tidningen, man får se massor av olika stilar och jag sticker inte under stol med att jag själv tycker att det är superkul att bli publicerad!!
Desutom tycker jag att det är kul att se vilka av ens blogg- och forumvänner som blivit publicerade.
Jag köper en del Amerikanska och Brittiska tidningar ibland och visst gillar jag dem men det är så ini norden med reklam i dem och inte alls lika många layouter och dessutom är det mer samma stil på alla LOs så för min del tycker jag inte att man ska klaga allt för mycket på den svenska tidningen utan var glada över att vi faktiskt har en svensk tidning
ooch gillar man den inte...
KÖP den inte då!! :)

Maj/Juni numret
Skolavslutnings LO på Sara...gillar fortfarande färgerna i den här även om det känns som jag har utvecklats en hel del sedan jag gjorde den.
Maj/Juni numret
Gjord till en lift och min allra första 6*12 LO. Gillar fotot och temat.
Juli/augusti numret
Fortfarande min absoluta favoritbild på Smilla från sommaren 2007.

Juli/augusti numret
En lift, liftade färgerna svart och grönt.
September/oktober numret
Tema gamla foton, den här är nog den jag är minst nöjd med av de jag fått med i tidningen men jag älskar fotot på mina bröder!

September/oktober numret
Också tema gamla foton....älskar fotot på mamma


November/december numret
De layouter jag visar nedan har jag inte visat på bloggen förut men det har ju gått två månader nu så det är ok att visa dem. Nya numret kommer nu på måndag.

De tre sista layouterna i det här inlägget gjorde jag till temat fotoredigering och jag skrev en hel del steg för steg instruktioner till dem. Jobbigt men kul!

Avslutar med den LO jag är mest nöjd över som blivit publicerad.
Älskar fotot och den handlar om vilket mirakel Smilla egentligen är!

4 kommentarer:

Linda - www.knorrigt.com sa...

Jag gillar tidningen. :) Jättefina layouter du fått publicerade!

Kramar

silwerstar sa...

Köra bil-layouten är URFIN!! Vad är det för papper? De andra layouterna är också snygga, men billayouten blev en favvo hos mig! :)

När det gäller tidningen är jag lite kluven. Jag är glad över att vi har en svensk scraptidning och jag gillar också att det är många läsaralster med! Samtidigt så känner jag ofta att jag lika gärna hade kunnat få samma inspiration på nätet, alldeles gratis :P Hittills har jag dock köpt alla nummer tror jag, eftersom jag blir så nyfiken över vilka som har blivit publicerade! *haha*

Mette sa...

Du är ju bara så himla bra, så det är inte alls konstigt att du blir publicerad hela tiden!
Din stil är underbar och färgsprakande. Du är en riktig inspirationskälla!

Kram till dig!!!!

ScräpEmma sa...

Alla är helt fantastiska!! Mina två personliga favoriter - just idag - är "köra bil" och "vacker som en saga"...
Du är så enormt duktig, och dina färgexplosioner, tillsammans med alla läckra detaljer är enormt inspirerande.

Ang tidningen, ja...
Det är synd att det blev fel i publiceringen, och det är väl oxå det jag tycker är lite tråkigt med tidningen: taskig korrläsning... Jag har köpt de nummer som kommit sedan jag börjat scrappa, men tycker att det under den MYCKET begränsade tiden, har blivit ett större mångfald bland de publicerade alstrena :)
Har bara läst ett nummer av en brittisk tidning, inget mer, så jag vet inte att jämföra. Men visst är det bra att vi har en svensk tidning!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...