tisdag 10 februari 2009

Utmanad!

Min underbara brorsdotter Annika utmanade mig för någon dag sedan, ni har säkert sett den här utmaningen ett antal gånger nu. så här lyder utmaningen:

1. Gå in i din bildmapp.
2. Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.
3. Visa bilden på bloggen och skriv något om den.
4. Bjud in sex nya bloggpersoner att vara med på utmaningen.
5. Länka till dem och låt dem veta att de är utmanade.

Jag tycker att det verkligen är en kul utmaning men jag har varit tvungen att fundera på hur jag ska tolka den eftersom jag inte har mina bilder sorterade på det sättet, jag använder mig av en mass undermappar osv så det blev lite klurigt men till slut så lyckades jag med ett system som gjorde att jag inte hamnade bland ´musik istället för foton. Jag tog sjätte mappen i första mappen och där i sjätte fotot! (om det nu skulle vara någon som är intresserad hur jag gjorde...bla bla bla...)
Det som blev lite kul var att det just det fotot är ett inscannat foto som föreställer min bror Leif (Annikas pappa), min bror Lasse och jag. Vet inte vem den fjärde är men jag tror att det var något av de fosterbarn vi har haft.
Lasse vet du??
Huset ni ser i bakgrunden är Edsleskogs Prästgård en bit utanför Åmål,
där hade jag mina bardomsår, från det jag var 1½ tills jag var 7 år.

Just det...jag hoppar över att skicka vidare, det är så många som lagt upp den redan i sina bloggar och de som inte har gjort det kan väl känna sig utmanade då!

4 kommentarer:

Annika sa...

Vad kul att det blev just den bilden! Har själv inte sett den utmaningen någonstans innan (har väl missat den på din blogg antar jag?) så förlåt om de blev tjatigt! Kram! Skulle det bli kalas förresten?

elsamaja sa...

Hej och tack för komentaren.
Badrummet är det absolut bästa med hela huset, sååååå härligt, och stort.
Vad läckert att se en så gammal bild, det är ett speciellt stuk på bilder från det man växte upp.
Jag har hittat en del som jag ska scanna in, bland foton som min bror släpade ner hit, från jämtland, för att jag skulle få titta igenom.
Vilken guldgruva!
Kram

elsamaja sa...

Hej och tack för komentaren.
Badrummet är det absolut bästa med hela huset, sååååå härligt, och stort.
Vad läckert att se en så gammal bild, det är ett speciellt stuk på bilder från det man växte upp.
Jag har hittat en del som jag ska scanna in, bland foton som min bror släpade ner hit, från jämtland, för att jag skulle få titta igenom.
Vilken guldgruva!
Kram

Lasse sa...

Kolla med Leif ang. tjejen till höger. Kompis eller något sånt till honom.
Kan tillägga att detta var den enda julen som vi inte hade snö på den tiden!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...