lördag 7 mars 2009

Min lilla sjukling

I torsdags var jag ju hemma med Smilla.
På morgonen hade hon ingen feber utan hostade bara. Under dagen fick hon feber och den ökade snabbt! Vid två hade hon nästan 40 grader!
Eftersom hon kräktes upp allt hon fick i sig (om det berodde på hostan eller febern vet jag inte, men hon hade inte magsjuka) och därför kunde jag inte ge henne flytande alvedon. Jag hade bara upp till 10 kg som stolpiller och det hjälpte inte ett dugg!
I två timmar var hon knappt kontaktbar utan låg bara så här i soffan. Hon kikade upp ibland men orkade inte fixera blicken någon längre stund utan somnade snart om igen.
Så fort Dick kom hem fick han åka till apoteket och köpa "rumpalvedon" som biter mer på barn i Smillas ålder. Någon timme senare var hon på benen.
Hon har feber även idag men den ligger på straxt under 38 grader och hon har busat på som vanligt!

5 kommentarer:

Poohtra sa...

Stackars Smilla ! Visst är det jobbigt när de är sjuka !
Hoppas att hon mår bättre så mamma och pappa inte får en lugn stund...
Sköt om dig. Kram Petra ( som är här ofta med inte alltid säger hej, sorry, måste bli bättre på det....DU gör fina saker som vanligt ! )

Puman78 sa...

Stackarn. Det är inte roligt när dom är sjuka, man blir så hjälplös på något sätt.
Hoppas hon snart är frisk.

ScräpEmma sa...

Åh, stackars lilla Smilla!!! Och er...för det är hemskt när de får så hög feber att de är alldeles borta!!
Så skönt att hon är på bättringsvägen, hoppas nu det går fort över.
Tack för värmande ord i min blogg!! Lillan fortsätter att må bra :)
Kram!

Annika sa...

Lilla sötnosen då...vad trött hon ser ut! Hoppas det inte blir långvarigt för er!Kramar

Cattis sa...

Men lilla sötnosen då!♥ Hoppas hon är bättre idag!

Kramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...