måndag 20 april 2009

Eländes elände...

Jaha, nu är jag också förkyld, har nästan ingen röst och feber.
Smilla är fortfarande lite dålig, hade feber idag men jag tror att hon kan gå till dagis på onsdag men jag har inte en aning om hur jag mår på onsdag! Känns som en evighet sedan jag var på jobbet och jag saknar det. Jag älskar att vara hemma med Smilla men när hon är så där halvdålig så är det bara jobbigt, hon är för dålig för att vi ska kunna gå ut och hon är såpass pigg så hon vill vara aktiverad hela tiden. Nu när jag inte heller mår bra blir det lite tufft!
Jag skulle ha rättat färdigt en massa faktarapporter, hade lovat eleverna att de skulle få se dem på onsdag men jag inser att jag inte kommer hinna alla tills dess. Jag har gjort en hel del av dem men ikväll så gick det bara inte, jag är allt för risig för det så jag är rädd att de inte får se dem förrän på fredag.
Sedan sitter jag och funderar på en sak, jag ger alltid en massa kommentarer på elevernas arbeten och just de här rapporterna skriver jag ca en A4 till varje elev, vilket givetvis tar en massa tid! Egentligen skulle jag ganska snabbt kunna läsa igenom och betygsätta men jag känner ändå att jag vill ge dem några ord kring det de gjort.
Nu undrar jag om det bara är idioti att ge så mycket kommentarer? Är det någon som bryr sig? Är det det någon som nästa gång när de skriver något tänker på just såna saker jag tagit upp?
Jo, några gör det, det vet jag men den större elen gör nog INTE det utan tittar på betyget och går vidare.

Tror jag börjar febersvamla nu, måste gå och krama kudden. Dick jobbar borta och Smilla lär ju vakna i natt. Nu gäller det bara att orka med natten och dagen i morgon.
Kram på er alla och hoppas ni är friska!

8 kommentarer:

LillBlomman sa...

Fy, stackars dig! Krya på dig!! Jag tycker att det låter som du är en helt underbar lärare! Tänk vad eleverna ska kännas sig sedda av dig, alla kanske inte bryr sig men många känner nog att detta ger massor! Ibland kanske good enough får duga en åh vad jag blir glad när jag läser om dina höga ambitioner, hoppas Viggo får en lika fin lärare!! Kramar!

Eyovine sa...

Hua, stackars er... hoppas det är nåt snabbt övergående för din del och att Smilla får vara frisk nu!!
Jag kommeterar också alltid elevernas jobb. Tycker det är en självklarhet med feedback om de lagt ner en massa jobb... men det behöver kanske inte vara en hel A4...

// Maja

maybe*mej sa...

när jag var yngre och var elev så tyckte jag att det var jättespännande att läsa vad läraren hade skrivit.. så det är ett plus att du ids göra det. jag tror defenetivt inte att det är i onödan iallfall. krya på dig.

Scrapangel sa...

Jag brukar kommentera i marginalen på elevernas arbeten. Rita pilar, ringa in, stryka under osv. Det blir mer direkt på vad jag syftar till och det räcker med lite mindre ord. Funkar bra. Det är väldigt ambitiöst att skriva ett A4 till varje elev. Du är nog en kanonduktig lärare :)

Brorsan sa...

Stackars Syrran !
Har du fått en "killförkyldning" ?
I såfall är det synd om dig på riktigt!
/Lasse

AnnaG sa...

Men vad är det jag läser skickar massa massa krya på dig baciller så ni blir friska till helgen.

Scrapangel sa...

Tack själv! Du är stor inspiration för mig.

Om det är ett stort arbete så är jag övertygad om att de flesta av eleverna läser noga i din feedback. Att kommentera i marginalen är nog lite för lite i ett sånt fall.

Ha de gott!

Cattis sa...

Krya på er!! Själv har jag också åkt på en rejäl förkylning...inte kul! Och jag håller med maybe mej om att lämna feedback. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...