söndag 19 april 2009

Huvudvärk, trött...

Igår var en fullbokad dag. Min underbara brorsdotter Annika kom hit från Linköping för att vi skulle göra inbjudningskort till Williams dop. Jag skulle hämta henne i Tranås vid pendeln och vi skulle shoppa lite och sedan åka ut hit till Sommen för att göra korten.

Hehe...så visar det sig att Annika har glömt bilbarnsstolen! Så jag får ringa runt lite för att fixa en! (Tack Danne och Maria!! ) När vi sedan gått färdigt på stan och ska åka så får jag först inte in barnvagnen i bilen! Och bältet i framsätet var för kort för barnstolen!! Någon minuts panik och skratt men sedan kunde jag trixa in barnvagnen och bältet i baksätet räckte till barnstolen!
Så till slut kom vi i alla fall hem och kunde sätta igång med korten och det flöt på väldigt bra! Utan att bestämma något så bara blev det automatiskt att vi delade upp sysslorna så efter en timme hade vi gjort 22 kort! Sedan kom brorsan och vi grillade innan Annika var tvungen att åka hem.

TACK Annika för en trevlig dag!! Gillar verkligen att umgås med dig och William!! (Andreas med givetvis men han var ju inte med den här gången!)

När Annika åkt hoppade jag in i duschen och gjorde mig redo för kvällen. Vi hade möhippa för en kompis till mig, Cina, som ska gifta sig den 9:e maj. Det blev en lyckad men lite för blöt kväll med massor med sång och sedan dans på ett av uteställena i Tranås. I dag mår jag lite dåligt, dels har jag baksmälla (jag dricker ju nästan aldrig!) och dels så börjar jag få Smillas förkylning. :(

Men livet går vidare...


Lägger ut en LO jag gjorde tidigare i veckan. En "bara för att" LO på Sara.

4 kommentarer:

Aase sa...

Att festa är ju liiite jobbigt ibland :) Men så är det bara. Vilket underbart foto på Sara, vad söt hon är!!!!
Kram Aase

Zarah sa...

Tranås... Sommen... Men var bor du egentligen?! *nyfiken*
(Min pappa är från Tranås. ...eller - Pjätteryd/Tranås.)

Zarah sa...

...och - snyyygg LO!
(Skulle jag säga ovan - men skickade för fort!)

Lena50 sa...

Fin Lo, och söt tjej, det är så roligt att scrappa om sina barn och barnbarn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...