tisdag 19 maj 2009

Mycket som snurrar

Just nu är det mycket som snurrar i mitt huvud och just nu blir det inte så mycket bloggande. Jag har scrappat en del men har inte haft ork/tid/lust att fota det än.
Det finns så mycket jag vill göra och delar av mig är osäker på VAD jag vill göra! En del av mig vill sälja huset och hitta ett annat hus i stan, en annan del av mig vill göra iordning det här huset. Jag både trivs och inte trivs och jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Ibland saknar jag närheten till mina kompisar och möjligheten att kunna gå eller cykla till jobbet. Dessutom skulle jag vilja ha kontoret närmare familjen, just nu har jag världens bästa scraprum/kontor men jag sitter längst ner i källaren och jag saknar min familj! Samtidigt älskar jag närheten till sjön, dagis, våra grannar och det mesta med vårt hus.
Vi håller ögonen öppna och säger att vi tar en dag i taget, dyker ett drömhus upp så kan vi tänka oss att flytta. Under tiden ska vi fortsätta med våra små husprojekt som att måla färdigt alla dörrar och lister.
Just nu läser jag mycket också, har precis läst ut "Män som hatar kvinnor" (nej, jag har inte sett filmen än) och jag har beställt de två andra delarna och längtar tills de kommer i brevlådan.

Jag har fått världens bästa utmärkelse och jag ska ta tag i att skicka vidare den på torsdag. I morgon ska jag på personalfest. :) (Hur det nu ska gå och bowla med min onda fot!!??)

Idag har jag VABat, Smilla hade lite feber i morse men hon blev bättre under dagen.

5 kommentarer:

Mahlin sa...

åå jag känner igen mig så.. här är en velpotta till!! lägg till alla bröllopsbestyr ovanpå det.. lycka till med bowlandet vännen men var försiktigt! KRAM

ScräpEmma sa...

Jag känner oxå igen mig så väl!! Tyvärr gillar ingen av oss huset riktigt, men det är bra läge...men... vi skulle behöva större (och trevligare). Men läget då, ja...hm...fast så flyttar ju det dagis mina barn går på (just nu går vi dit, är så nära)...men får vi sålt huset? Måste måla det färdigt först...och har vi råd att flytta, i dagsläget? Och ska vi kanske flytta till en annan ort?
Maj gadd!! Jag har dessa tankar varje dag, året om!!

Nå, vi hoppas vi får målat det färdigt, utvändigt, i år i alla fall...

Bowla...så kul det låter, är hundra år sedan sist, för mig :) Hoppas ni hade en riktigt kul fest!! (antar att du är på den just nu...)

Och så skönt att Smillas feber vände , tycker hon har fått vara mer än nog sjuk :(

Kramen!!

Örnen sa...

*skickar en cyberkram*!!!

Mette sa...

Livet är inte alltid lätt...
Skickar en stor kram!

Cattis sa...

Skickar en stoor Kram jag också!!

♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...