tisdag 30 juni 2009

Morgonstund....

Jaha, ytterligare en TIDIG morgon. Smilla vaknade innan Dick åkte till jobbet i morse, med andra ord kvart i sex! En aning trött eftersom jag fastnade vid TVn igår och sedan började jag läsa andra delen av Twilightserien.
Jag ska ärligt säga att jag inte är helt frälst i böckerna, det märks att de är skrivna för tonåringar men de duger absolut att läsa. Samtidigt finns Millenuimböckerna så färskt i minnet och de var sååååå bra. Har också läst "Sommardöden" av Monz Kallentoft. Gillar hans böcker också och det är lite kul att läsa en bok där handlignen utspelar sig i Linköping.

Jag är lite trött på att ständigt läsa böcker som utspelar sig i Stockholmsmiljö. Det verkar som en del författare bara vill visa hur väl de hittar i de olika Stockholmskvarteren och för mig som lite "lantis" är det faktiskt helt ointressant! En sak om det är för att man ska bygga upp en miljö (vilket många författare också gör, bland annat Stieg Larson) som handlingen utspelar sig i, en annan om fokus är allt för mycket på det.
Om jag vill veta mer om Stockholms gator och kvarter så kan jag köpa en guidebok!

Idag ska vi åka en sväng till stranden och sedan ska jag köra Sara till jobbet (hon har sommarjobb som jordgubbsförsäljare) Eftermiddagen tillbringar vi nog hemma i trädgården och ikväll blir det Hell's Kitchen och förhoppningsvis lite scrap.

Ha en underbar dag!

4 kommentarer:

silwerstar sa...

Jag har också (tyvärr) morgonpigga barn. Själv är jag morgontröttast i världen, så det är ingen perfekt kombination om man säger så..! *haha*

Jag påbörjade läsningen Twilight-serien förra månaden, och kom igenom den första boken. Jag tycker som du, det märktes att den är skriven för tonåringar. Första boken var dock okej, så jag påbörjade bok två. Den gav jag dock upp rätt snart, tyckte den var tråkigt och ointressant och jag kan inte riktigt förstå varför "alla" älskar dessa böcker? Men smaken är ju som baken I guess :)

M sa...

Jag funderar på att börja läsa Twilight.. har kusiner och småsystrar som är helt frälsta. Men brukar vara svårt då när dom är så "upphäjda till skyarna". Ddå brukar man bli lite besviken.

Och håller med om att vissa mest bara vill briljera med sina kunskaper om olika gator i stockholm. Fattar oftast ingenting, och ändå är jag härifrån :P

Ha det bra i sommarvärmen!
Kram

Aase sa...

Jag har inga morgonpigga barn, men sover illa ändå....
Visst är det kul att läsa, just nu läser jag Arne Dahl, serien om A-gruppen. Jätte bra!
Läst Stieg Larsson alla tre, Tursten & Läckberg´s böcker också grymt bra. Ska även läsa om Birgit Sparres böcker Gårdarna runt sjön... Vi åkte båt runt Åsunden och såg alla gårdarna, inte långt från oss där vi bor så det ska bli kul att läsa dem nu igen, säkert trettio år sedan sist ;)

Njuter av sommarlovet, just nu smattrar regent på uterums taket. Två halva dagar kvar att jobba sedan semester.....

Kramen Aase

wilanand sa...

usch vad jobbigt med tidig morgon sådär. Bra boktips, blev sugen att läsa faktiskt! =) När vill ni ha oss i helgen då? Över lördagen eller? Har ingen bil än dock så vi behöver upphämtning i tranås...men vi tar med oss strollern och bilstolen den här gången. Haha =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...