tisdag 28 juli 2009

Morgonstund...

Smilla vaknade vid fem i morse men somnade om mellan oss efter en flaska välling. Sedan sov hon till halv åtta. Nu sitter jag vid laptopen med en kopp kaffe och Smilla tittar på Musses Klubbhus. Det är Dicks tur att ha sovmorgon idag så han ligger kvar i sängen och snarkar. :)
Trots att jag är så morgontrött så gillar jag verkligen tidiga mornar. Det är lugnt och skönt, kaffet smakar underbart och nu under semestern känner man inte morgonstressen.
Tyvärr går tiden alldeles för fort och om ett par veckor är det dags att jobba igen och det är med blandade känslor som jag kommer börja igen. Saknar klassen/eleverna och de dagliga rutinerna. Samtidigt finns det saker jag INTE saknar och jag är lite spänd på hur det kommande läsåret kommer bli.
Under hösten har jag i alla fall någon rolig sak att se fram emot varje månad. Nästa helg ska vi fira en av mina kompisar som fyller 30 år. Sedan i september är det scrapträff i Linköping och min bror fyller år. I oktober ska Dick och jag åka till Göteborg och bo på hotell. Jag ska på scrapmässa och vi ska passa på att få en romantisk kväll tillsammans. I november är det novemberlov och jag fyller år och slutligen kommer december och då ska Dick åka till Skövde och tatuera in ett porträtt av Smilla och sedna kommer ju julen med allt om hör till.

Dessutom har vi andra saker på gång, lite hemligheter och lite renovering. Jag ska ta tag i mina kilos övervikt från och med att jobbet börjar och förhoppningsvis kommer jag att återgå till mitt gamla jag under året som kommer. Jag vet att jag inte är jättestor nu heller men det känns inte som jag och jag misstrivs verkligen med att inte se ut som förut. Jag tänkte testa vikklubb.se, någon sm gjort det och kan dela med sig av sina erfarenheter??
Haha, kanske ingen som orkat läsa så här långt??

1 kommentar:

Nick sa...

Nej, viktklubb.se har jag inte testat. Själv gillar jag viktväktarna. De har ett furnuftigt tänkt tycker jag. Och man arbetar långsiktigt. Inte bantningskur som man sen går upp igen. De har ju också medlemsskap på nätet om man inte vill gå på mötetn. Fast mötena är bra tycker jag. Lycka till! själv ska jag föröka ta tag i det där efter bäbben kommit. Just nu frossar jag i choklad och tänker göra så ett tag till.. Kul att du ska på scrapträffen, då kanske vi ses?
/Helene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...