lördag 1 augusti 2009

Arga män och Liseberg

Nu kommer en liten rapport och lite foton från Göteborg.
I onsdags kopplade vi på husvagnen och begav oss tilll Göteborg. Bilresan gick bra även om Smilla tycker att det är jobbigt att åka bil.
När vi kom fram till Kärralunds Camping upplevde jag nästan en fars. Ja skulle gå och checka in och dick stannade med Smilla vid bilen. De hade dataproblem i receptionen vilket gjorde att de hade hanterat ungefär 5 nummerlappar i timmen under dagen. Superkul att komma och få nummer 191 och de betjänar nummer 158!!
Det var folk där som väntat i timmar på att få checka in på campingen och många var frustrerade och arga. Ett par av männen som köade skällde ut den stackars flickan bakom disken (undrar om detrodde att det skulle gå fortare då??) och en av dem hämtade sin husvagn och körde in på områddet och bara tog en plats!!! Jag tyckte synd om hans fru som satt och skämdes när han med vrålande motor körde förbi receptionen.
Nåja, jag fick ett par gånger nummerlappar av andra så efter bara en timmes väntan kunde vi köra in till vår fina och (otroligt nog för att vara Kärralund!) stora campingplats!
Eftermiddagen tillbringade vi på stan, gick runt och kikade lite och var och åt.

I torsdags gjorde vi Liseberg och hade vansinnig tur eftersom det kom störtskurar hela tiden men just då var vi inomhus på olika aktiviteter så vi fick inte många droppar på oss.

Smillas favorit var verkligen farfars bilar!!

Liseberg tog inte så många timmar, Smilla kan ju inte åka så mycket än så vi gjorde stan lite även den här dagen, bland annat var jag inne på Arkivet och köpte på mig lite "Me likey" från Sassafras och så kikade jag lite när de testade en Epic. Jag får hem min om ett par veckor och jag längtar verkligen efter den nu!

Sedan tog vi bussen tilll Conny och Pelle och åt supergod hemmgjord pizza och hade en otroligt trevlig kväll i deras fina hem. Var dock lite nervöst med Smilla, blåbär och glass och vit soffa men jag bad om ett par handdukar så jag hoppas att hon inte lämnade några spår efter sig. :)

2 kommentarer:

Ammi sa...

Verkar ha varit en riktigt härlig liten minisemester :-) kram

wilanand sa...

hehe, gubben på campingen låter som han ur "Vi hade iaf tur med vädret. igen" Stackars tjej. Söt smilla är där hon sitter i bilen på liseberg! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...