onsdag 5 augusti 2009

Trehjuling

Njuter nu av sista semesterveckan. gör mest ingenting förutom att förbereda mig mentalt för jobbet igen. Antar att eleverna också börjar känna av det för i natt hade jag en busringning på min mobiltelefon och det var en elev som undrade typ vad lärarna gjorde när skolan inte var igång.
Det är första gången under mina tio år som lärare någon elev busringt och jag tycker väl mest att det är löjligt och barnsligt. Först blev jag sur för man blir ju rädd när det ringer och man sover. Sara är ju inte hemma nu och jag trodde att något allvarligt hade hänt, sedan blev jag förbannad för tänk om personen väckt Smilla också. Nu väckte personen bara mig och Dick och vi hade ganska svårt att somna om igen båda två, så visst är jag inte superglad för det men samtidigt som sagt var tycker jag mest att det är urbota barnsligt och egoistiskt (utan en tanke på alla andra i min familj som kan bli störda). Dick är nog den som blev mest irriterad.


Så om du tillhör dem som tycker att det är kul att buringa...tänk ett steg längre och fundera på vem du egentligen busar med. Den du ringer, dess barn eller sambo? Jag tror inte att någon medvetet vill väcka en två-åring...eller är jag bara naiv?



Jag har i alla fall gjort en LO "bara-för att".


1 kommentar:

MiaKvack sa...

Läcker! Ääälskar äppelpappret, tillverkare/serie?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...