onsdag 11 november 2009

Fortfarande hemma

Ja, jag är fortfarande hemma med sjukt barn men idag har hon inte lika mycket feber och hon har ätit ordentligt så vi får hålla tummarna att det är på gång att vända nu. På sätt och vis har det varit skönt att vara hemma om man bara kunde bli av med det ständigta dåliga samvetet mot jobbet. Egentligen är det ju sjukt att man har dåligt samvete, jag är ju hemma för att ta hand om mitt barn som är sjukt! Hon är ju viktigast, så är det bara.
Jag har fått lite gjort i alla fall när jag varit hemma. Dels har jag kunnat scrappa en del och dels har jag hunnit med en del rättning. Jag har inte varit lika trött och slutkörd på kvällarna så jag har till och med orkat vara lite nattuggla.
Samtidigt måste jag erkänna att jag längtar tillbaka lite till jobbet, saknar ungarna där och att det händer något. Inget kul att bara dra här hemma när man inte kan göra något.

1 kommentar:

Anna sa...

Tyvärr är du inte ensam om att få dåligt samvete när du är hemma. Här är det jag själv som blev sjuk, inget jag kan hjälpa men jag var tvungen att stanna hemma. Hoppas Smilla snart mår bättre! //Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...