måndag 30 november 2009

Måndag

Japp, nu är det sista november och i morgon går vi in i årets sista månad. Skulle önskat lite snö men man kan inte få allt.
I torsdags var det thanksgiving i USA och även jag har tänkt en del på vad jag är tacksam för. Jag är tacksam för att jag har två underbara döttrar som är friska och glada. Det känns som att jag lyckats ganska bra som mamma när jag ser vilken underbar ung kvinna Sara blivit. Jag är också tacksam för att jag har en sambo som jag älskar och som jag vet älskar mig. Varje dag med honom betyder hela världen för mig. Jag är tacksam att vi har det okej ekonomsikt, att vi klarar hus och vardag utan att behöva vrida och vända på varje krona. Jag har varit där så jag vet hur det är att fundera på om jag har råd till maten på bordet. Jag är tacksam för att vi båda har arbete och arbeten som är utmanande och som vi trivs med.

I övrigt har det varit en tuff måndag men i morgon är det en ny dag och det är bara att lära av misstagen och att traska framåt. Jag har hunnit rätta en del ikväll och jag har fått en LO gjord i alla fall och det är jag nöjd över. Just nu scrappar jag alldeles för lite och det gör mig frustrerad.
Snart är det dags för lite ledighet och det behöver både jag och eleverna tror jag.

3 kommentarer:

wilanand sa...

tråkigt med sk*t dagar, hoppas resten av veckan blir bättre. Kram!

. sa...

Ha en fin dag:)

Lilo sa...

Hoppas tisdagen blev bättre! =) Jag hinner inte heller scrappa så mycket som jag vill, men kanske borde jag sätta mig nu istället för att sitta här vid datorn. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...