onsdag 11 november 2009

Roliga kommentarer

Nu när man är hemma så är det så roligt att lyssna på alla underbara komentarer Smilla kommer med. I går morse sprang hon ut i köket och sprang tillbaka till mig och sa:
- Mamma, det är dammigt! Mamma det är dammigt!
Det visade sig att det var dimmigt ute! :)

I natt när hon hade vaknat och legat hos mig en stund sa hon:
- Mamma jag har försökt lite..
(Vi brukar säga til henne att hon ska försöka somna om lite innan hon vill ha välling..)

Nu frågar hon hela tiden vad saker och ting heter och hon kom med hennes docka förut och frågade:
- Mamma vad heter han? (allt är han..inte hon)
- Är det en flicka eller pojke?
- Flicka.
- Hmmm..då heter hon Lotta.
En stund senare kommer hon med en annan docka.
- Vad heter han?
- Är det en flicka eller pojke?
- Det är en mamma.
efter att jag döpt mammadockan till Fia säger hon med väldigt fundersam min till mig...
- Men vad heter dockans pappa?

Ja ibland undrar man vad som går runt i huvudet på de små!

1 kommentar:

malwa sa...

Jo, det är många roliga kommentarer. Just nu är dock det vanligaste (vaddå ur säck i påse?! ;) ): "Mamma, du måste särpa dig!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...