onsdag 16 december 2009

Nedräkning

Nu är det bar två dagar kvar innan jullov!!!
Sedan kommer jag att ägna tiden till familjen och scrappandet! Jag beställde för ett par dagar sedan lite papper från Stellas, hon har ju fått in så otroligt mycket fint! Så nu kliar det massor i fingrarna att scrappa!

Smilla var så underbar idag när jag hämtade henne på dagis. Redan inne på dagis pratade hon om att de hade varit på konsert och att hon hade blivit ledsen för att ljudet varit för högt. Fröknarna berättade att en av dem hade gått ut med Smilla. Sedan när jag sätter i Smilla i bilen säger hon:
-Mamma, längtat dig idag! På konserten.
Sååå go! Hon hade saknat mig och velat att mamma skulle varit där och tröstat. Min lilla trollunge!

En annan rolig sak hon sagt på sistone var när vi pratade om vad hon heter i efternamn. Jag frågade om hon heter Parkåsen och då svarade hon:
- Nej, jag heter Smilla Busunge!

Ja, dessa barn, de är underbara!

4 kommentarer:

wilanand sa...

aaaw, så himla sött!

LasseOchNoy sa...

Eller som när Noy frågade mig: Varför är man så trött nu på vintern ?
- Det beror på vädret, säger Smilla då. :P

wilanand sa...

det hade ni inte behövt vet du väl? På lördag ska vi hämta min bror kl. 12 och sen ta ett varv i tornby/ikano tänkte vi, men vilken tid ska ni vara i stan? Skulle ju vara kul att ses faktiskt!

wilanand sa...

ja det kan vi göra! kanske en kaffe på ikea eller nåt? =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...