söndag 14 mars 2010

Hallo vår!

Ja, det känns i alla fall så på dagarna. Solen är framme och värmer, det är några graders plus och snön börjar så sakta sjunka undan. Vinter biter sig envist kvar under nätterna men den får snart ge vika. Ljuset gör underverk med min energi, jag känner att livet blir gladare och ljusare. Min skaparlust är tillbaka och jag scrappar igen! Bevis på det kommer under dagen. nästa helg är det vårens höjdpunkt, Linköpingsträffen och då ska jag sitta i många timmar och scrapppa ihop med underbara människor! Längtar!

I går firade Smilla och jag våren med att köpa varsina par nya solglasögon!




När det gäller jobbet så är det som vanligt fullt upp. På tisdag är det nationella prov i engelska och vi har precis haft omdömesskriving och utvecklingssamtal. Eleverna är av förståeliga skäl trötta, jag har ju mest nior och de har så otroligt mycket under vårterminen. Alla vill att de ska få med sig så mycket kunskap som möjligt till gymnasiet. i övrigt är det bra på jobbet. Jag trivs med eleverna och tycker att undervisningen är rolig. Vi får se hur det blir nästa år, jag vet ju inte vilka klasser jag kommer jobba med då.

Bröllopsplaneringen går sakta men säkert framåt, inbjudningskorten är utskickade och jag har en träff med cateringfirman nästa vecka för att planera menyn. Det känns som det är massor kvar att göra och jag förstår nu att många stressar halt ihjäl sig inför ett bröllop.

Vi kanske har kommit en bit på vägen när det gäller husförsäljningen, hoppas att jag under veckan kan säga att det är sålt, men man ska inte ropa hej...

Med andra ord har jag en spännande tid framför mig. Släppa en skolklass, sälja huset, planera bröllopet...

3 kommentarer:

AnnikaS sa...

Det var mycket spännande saker du har framför dig, håller tummarna för att det går bra med alltihop!
Att köpa solglasögon känns verkligen som ett vårtecken.

sagapo sa...

Lycka till med bröllopsplaneringen. Det är en hektisk men härlig tid. Vi gifte oss i september-09 och det var underbart. Sedan åkte vi på tuman hand på bröllopsresa. Första gången utan våra ungdomar :-) (5 st)
Lycka till.
Kram carita

jeanettew sa...

Låter som du har många "järn" i elden.....
Roligt, men kanske lite påfrestande ibland. Men roliga saker gör inte så mycket om de kostar energi :O)

Ser verkligen fram emot nästa helg!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...