torsdag 31 mars 2011

Dansa!




Ja, förutom scrapbookingen tar nu dels kosten en del tid och så har jag börjat träna zumba. Det är verkligen något jag kan rekommendera! Det är så kul...och jobbigt! Jag har alltid gillat att dansa, när jag var liten dansade jag balett och var faktiskt ganska duktig. Jag kan fortfarande alla positionerna och många av rörelserna :) Men dock är jag inte alls lika vig som då. När jag blev lite större blev det ju töntigt att dansa balett och det fanns ingen grupp där vi bor som man kunde utveklas i, jag var helt plötsligt äldst bland en massa småungar..och det var inget kul.
Då gick jag ett tag på jazzdans, sedan blev det en paus på några år innan jag började med aerobicsen. Jag känner mig dock inte alls hemma i den miljön. Detär alldeles för mycket prat om hur lite de ätit och om de gått upp ett gram. Kroppsfixeringen är otrolig i dessa sammanhang. Så är det säkert inte överallt men där jag har tränat...
Zumban är inte alls sån...det är svettigt men så kul och det är sån glädje! Om ni gillar att svänga på rumpan ibland så rekommenderar jag er verkligen att testa!

2 kommentarer:

sagapo sa...

Jag går också på Zumba och det är ju hur roligt som helst men härlig musik. Gick salsa kurs för några år sedan men riktigt samma sak är det ju inte. Själv är jag som ett järnspett men kämpar på ändå.
Ha så kul på zumban.
Hälsningar Carita

Ulla sa...

Håller fullständigt med dej, DET ÄR SÅ HIMLA KUL. Jag kör 2 pass i veckan och längtar efter varje pass.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...