onsdag 7 december 2011

Mitt scraprum

Idag är det den 7e december och det är min tur att visa upp mitt scraprum i Swebloggen. Jag har turen att ha ett rum men jag har sedan jag började scrappa haft många olika lösningar.
I början räckte det med en väska med saker och så plockade jag upp och ner sakerna och satt vid matsalsbordet i vardagsrummet. Sedan blev det scrapvrå, scraprum, sedan flyttade vi och det blev scrapvrå igen och nu har jag ett scraprum igen och för första gången känner jag mig riktigt nöjd med hur det har blivit!

Så här ser det ut när man kommer in i rummet. Till höger (syns knappt i bild) har jag en liggande expedit med en tv på och våra kontorssaker i. Rakt fram är mitt scrapbord och en svart liggande expedit. Längs den väggen har jag satt upp en spiral från IKEA som jag hänger upp de alster jag är mest nöjd med för stunden. I det vita lådorna under skrivbordet har jag stansar, masker, smålådor med metallisar, foton, skisser och annan inspiraton. På skrivbordet har jag det material jag använder mest, lim, saxar, pennor osv. Jag har också en hel del bokstavsstickers rakt fram (tror den förvaringen heter Moppe...givetvis från IKEA!)

scraprum1

På den svarta expediten har jag mina papperslådor och smålådor med lite spillbitar av CS i. Jag har också en tidskriftsamlare med special-CS och en låda med thickers. I de vita plastlådorna i expediten har jag knappar, blommor och lite annat smått och gott. I den vita korgen har jag en salig blandning av saker! På golvet ser ni min scrapväska. I den har jag alltid kvar alla band. Annars brukar jag plocka i och ur när jag ska på träff.

scraprum5

På tavellisten över expediten har jag mist, washitape, stickles och lite annat som har med färg att göra.

scraprum3

Mest nöjd är jag nog med min pappersförvaring. Jag har två lådor med papper och ark med stickers osv. Jag har dem i en låda från IKEA (Trissa hette den, har tyvärr utgått ur sortimentet!) Jag köpte för ett tag sedan platsfickor som man har sina LP-skivor i och i såna lägger jag spillbitar, varje sån ficka blir också en avdelare mellan olika papperstillverkare. Jag tycker att det är supersmidigt och eftersom även spillbitarna är sorterade efter tillverkare är det lätt för mig att hitta och jag använder mycket mer spillbitar!
Såna plastfickor använder jag då också till bokstavsstickers och andra stickersark.

scraprum4

Om man fortsätter till vänster ser man det andra skrivbordet. På det har jag min Silhouette och skrivare och jag bara pluggar in laptopen när jag behöver skriva ut något.
Den stora expediten rymmer allt möjligt, scraptidningar i tidskriftssamlarna, lite album och min Epic. I de vita skåpen har jag dies, bia, bradväskan och lite material man kan altra (jag som så sällan gör det...) I de vita lådorna har jag stämplar, wellpapp och bubbelplast. Allra längst till höger i bild kan ni se en glimt av mitt bord där jag har symaskinen. Under det bordet har jag en låda som jag lägger i saker som jag tänker ta till loppis. Det är bra att ha den lådan framme för då rensar jag ofta.

scraprum6

Som ni kanske anar så är jag en ordningsmänniska och jag plockar alltid i ordning mellan varje LO jag gör. Just under själv skapandeprocessen kan det vara väldigt stökigt men sedan städas det.

Hoppas att ni gillat denna lilla guidade tur hemma hos mig!
/Marie

3 kommentarer:

Teres sa...

Fantastiskt fint rum. Sån ordning är jag inte ens i närheten av. Mitt scraprum är ett ständigt kaos;)

Aase sa...

Så organiserat du har det, snyggt och prydligt, Ikea är grymt bra på bra förvaringar....

kram

Emilia sa...

Vart har du köpt lådhurtsen? Den du har stansar, masker m.m. i.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...