tisdag 6 december 2011

Pysslande barn

Smilla pysslar..och då menar jag inte lite. Varje dag får jag från dagis ta med ett berg med papper. Det är vikta papper, papper med ett fåtal streck på, papper där hon tränat bokstäver, papper med krusiduller på och så finns det också papper med hus, träd, prinsessor, hundar och annat på. Stadshuset i Tranås har varit ett populärt motiv ett tag nu.
Förutom allt man kan hitta på med papper får jag också ta hem hjärtan gjorda med pärlplattan, hjärtan gjorda med ståltråd och rönnbär, tomtar i olika former och i olika material, halsband och armband, julstjärnor och änglar.

Ja, min dotter är en pysslare och hon har en mamma som VILL uppmuntra detta...samtidigt har hon en mamma som bara inte VILL ta hem mer skräp...och vad är nu skräp? I mina ögon finns det massor hon gör som är fint men i hennes ögon är ju allt fint så varför ska jag döma ut det hon gör???

Hemma då? Jodå, hon pysslar här med. Pärlar, ritar och målar OCH scrappar!

smilla scrappar

Trots den stora mängden av alster hon producerar gillar jag att hon är kreativ och jag hoppas att hon kommer fortsätta vara det...trots att hon har en mamma som ibland smygslänger saker hon gör....

2 kommentarer:

Aase sa...

Tror alla barn har en mamma som smygslänger.... :=))
Jag har samlat lite från varje år i varsin pärm som barnen fick när vi rensade i huset. Det var populärt. NU är besluten deras om det ska sparas eller ej. Men jag var nöjd med mitt sparande.

Kram

Cattis sa...

Du är inte ensam ;) Jag har samlat teckningar från olika åldrar till äldsta sonen i en kartong.Ska göra lika med mina andra två. Sen slänger jag inte allt direkt när dom tar hem det utan lägger undan sen går jag igenom det i smyg som du när dom "glömt" bort allt dom tagit hem ;)
Och vilken superfin layout hon har gjort!! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...