torsdag 22 december 2011

Sockergris

Japp, det är bara att erkänna! Jag är en sockergris, gravt sockerberoende. Jag har varit slarvig med kosten ett tag nu och tyvärr är det inte på de nyttigare kolhydraterna jag fuskar med, nej då. Jag äter godis, chips och dricker folköl! Fuskar nästan aldrig med potatis, ris eller pasta. Nu syns det på vågen också :( Jag var nere på min första målvikt, under 60 kg innan jag började fuska men nu ligger jag ett par-tre kilo över. Hur korkad är man egentligen? Jag mår ju så otroligt bra av LCHF. Min mage har nästan helt slutat krångla, jag kan till och med äte lite kokt ägg och vitlök utan att bli superdålig. Jag sover bättre och jag har mycket mer energi. Nej, nu måste det bli nya tag!!! Dags att låta bli allt godis, ölen och chipsen!

2 kommentarer:

Aase sa...

Ja varför skadar man sig själv med att äta det man inte mår bra av.... Har också funderat på det, här får det bli nya tag på nya året
Ställ inte för höga krav över jul, det kommer bättre tider sen.

Kram Aase

Sanna F sa...

Jag håller med! Under julen kan man unna sig lite, men det är ju klart att det är bättre att äta det man mår bra av... Jag ska också ta tag i saker !!! KRAM

Fantastiskt fin bild på din stora tjej och grattis i efterskott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...