onsdag 4 januari 2012

Mat...

Japp, nu har det gått några dagar in på det nya året och jag tänkte uppdatera lite om hur det går med kosten.

Det är jobbigt just nu, jag har ett fruktansvärt sockersug och jag går mycket och öppnar skafferiet och kylskåpet. egentligen är jag mätt men det är suget som stör. Det är ungefär som att sluta röka, jag blir rastlös och okoncentrerad. MEN jag vet att det blir bättre och jag håller ut. Det har blivit mycket scrappat istället. :)

Vad äter jag då?
Ja, idag så har det set ut så här.

Frukost: äggröra och bacon, kaffe

Lunch: Stekt torsk, äggsås, kokta ärtor, stekta sugarsnaps, spenat och cocktailtomater. På bilden ser det ut som världens berg men det ligger mycket spenat och ärtor under fisken.

20120104_3954

Just nu är jag proppmätt men framåt kvällen kommer jag äta en avokado med räkor och majonäs.

Motionen då? Jag har varit ute och gått tre gånger nu på det nya året och jag funderar allvarligt på att köpa en crosstrainer...frågan är bara om den kommer bli använd. I morgon är det zumba!

En annan fundering...
Vad händer med försvunna pusselbitar? Hamnar de på samma ställe som försvunna strumpor?


/Marie

1 kommentar:

Morfen sa...

Sockersuget går över, det gäller bara att vara envis nu när du är så motiverad också så kommer du klara det. :) För mig räcker det med ett par läckerol, bara för att få en annan smak i munnen - men för en del triggar det suget ännu mer.
Försvunna pusselbitar och försvunna strumpor har ingått i pakt och bygger på ett nytt rike tror jag. ;)
Kram,
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...