söndag 8 januari 2012

Veckovägning v.1

Idag var det dags för den första "riktiga" vägningen. Söndagar kan tyckas vara en skitdag att väga in sig på men om man bara väger sig samma dag med samma förutsättningar så har man något att jämföra med. Sedan att det kanske är veckans högsta vikt spelar mindre roll, det är jämförelsen som är det viktiga.

Jag var lite nervös när jag ställde mig på vågen, igår var jag på lite tjejparty och det blev mer än ett glas vin. Däremot var jag duktig och trots alla frestelser av chips, ostbågar etc som stod framdukat så lät jag helt bli. Till fikat tog jag däremot en liten sockerfri kaka. Det var mjöl i den men eftersom min kompis är diabetiker så var den helt sockerfri.
Hade allt detta i tanke när jag ställde mig på vågen i morse så mina förhoppningar var inte så stor MEN...vågen visade på minus 3,2 kg på en vecka!

Heja mig!

Gårdagens middag, flygande Jacob med blomkålsris, Mums!!

flygande jakob

När det gäller träning så blir det Zumba power idag och så har vi låna hem en crosstrainer som vi kanske ska köpa så jag tänkte ta 30 min på den också ikväll.

Förresten, har i skrivande stund bara 99 besökare från 50 000 och då måste jag ju ha någon form av utlottning!!!!

Så...håll ögonen öppna!

Ha en underbar söndag!

3 kommentarer:

Aase sa...

Bra jobbat!! Jag har min vägning i morgon :) Måste kännas bra med en rivstaart, jag tror min komemr när jag börjat jobba igen, just nu är det lugn som gäller här hemma hos mig!!

Kram AA

Hege sa...

WOW - jättebra start!!! Och middagen såg riktig smarrig ut :) Går det att lägga ut receptet? eller är det kanske copy-rightad?

Anna sa...

Wow så duktig du är som kämpar så med vikten!!!
Blomkålsris, vad är det?

Vinterkramen Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...