fredag 20 april 2012

Försummad blogg!

Japp, nu var det verkligen länge sedan jag uppdaterade här men det känns som allt går i 110 just. Massor att göra på jobbet och till och ifrån sjukt barn här hemma. Jag har inte scrappat och inte gjort så mycket annat kul heller. jo, jag är numer stolt ägare till en Iphone 4s..och det är min nya kärlek och det är konstigt att ett litet spel som Rumble kan uppta så mycket av ens tid. Och vet ni....jag är superdålig på det också! :)

Smilla är sjuk jsut nu, snorig och feber så vi har en skön hemmadag i Aprilvädersrusket. Tänkte städa lite och under dagen flytta ner en del av Smillas saker till gillestugan. Hon ska snart tillfälligt få flytta ner dit för i ska renovera hennes rum! Egentligen skule vi åkt till Sara i Alunda i helgen men det blir inte av i och med att Smilla blev sjuk.

När det gäller jobbet så är det väldigt turbulent på min skola just nu. Det är många nedskärningar och en omorganisation som gör personal, elever och föräldrar upprörda och ledsna. Själv kommer jag att byta skola till hösten och börja undervisa på mellanstadiet och jag ser fram emot det. Det är dags att röra på sig lite och jag har saknat att undervisa i SO så det ska bli spännande och samtidigt en utmaning, det är så länge sedan jag undervisade i SO och det är länge sedan jag var ensam klasslärare.

I veckan kom nya numret av inspira och jag tror inte att jag visat den LOn jag hade med i ett nunner för ett tag sedan (tror det var nummer 2...) så här kommer den.


Tror inte heller jag visat en LO som jag försökte få med i en Amerikansk tidning, givetvis kom jag inte med men jag har inte heller tiden/orken att skicka in mängder med LOS till tidningarna så jag räknar inte heller med att komma med...


2 kommentarer:

Aase sa...

Våren är en tuff tid....
Vad spännande med nya utmaningar på jobbet, det måste till sådant i bland för att vi ska må bra och hitta gnistan igen

Ha det bäst! Kram

Åsa/asamia sa...

Vad roligt att du uppdaterat! Du gör otroligt fina LO och jag gillar dem massor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...