söndag 7 april 2013

Haft semester!

Vi har varit iväg under påsken till Egypten. Det var en härlig resa med ca 30 grader varmt hela tiden. Vi bodde på ett underbart hotell, Hilton Nubian resort i Marsa Alam. Jag har inte tidigare provat att snorkla men det var verkligen en upplevelse. Fiskarna simmade kring fötterna redan på grunt vatten och vi såg massor av fantastiska fiskar. Allt från vackra tropiska fiskar till rockor och någon slags vattenorm. Vi köpte en undervattenskamera innan vi åkte men tyvärr verkade den inte klara av saltvattnet och än har jag inte lyckats få fram de foton som fanns på minneskortet...tyvärr. Så jag bjuder på ett par andra bilder så länge.

 Smilla vid poolen första dagen. 

Smilla i hängmattan. 

 Jag på väg ner i vattnet när vi var på delfinspotting. 
Vi såg delfiner, men jag hann inte ut i vattnet innan de var borta. Visst är vattnet helt otroligt blått??

Det kommer givetvis mer bilder, om inte annat i scrappad form. Hoppas att ni har haft det underbart i helgen, i morgon blir det dags att jobba igen efter en och en halv veckas ledighet...

Ha det gott!
/Marie




1 kommentar:

Janet Perafan-Babar sa...

wow, gorgeous photos and that water is incredible! Too bad you didn't see any dolphins. Your daughter is sweet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...