fredag 9 maj 2014

Tävling Chili in papers

Chili in papers har en månadsutmaning med en skiss. Jag blev så inspirerad av skissen, bland annat för att det var ett stort foto på skissen. Det var till och med så att jag skrev ut ett foto direkt och gick ner till scraprummet och en kvart senare hade jag gjort den här LOn.


Material jag använt:
Mönstrat papper: Project Life /Kiwi
Washi tape: Queen & Co/Trendy Tape/Magic Camera, Ugglor
Dekorationer: Doily, Jenni Bowlin/Fjäril, Studio Calico/hearts, October afternoon/cirklarna, Tags, floss, hjärta utstansat av CS, Studio Calico/cirkel
Bokstäver/ord: Simple Stories/snap, October afternoon, Bacis Grey/Orgins, Heidi Swapp.

Jag började att leta efter papper som jag tyckte passade i färg till fotot och valde också den här gången att ha även mönstrad bakgrund. Sedan började jag rota i mina lådor för att se vad för dekorationer som jag tyckte passade. Jag valde att bygga dekorationerna i tre "kluster". Slutligen funderade jag på hur jag skulle skriva rubriken och valde att lägga den i nederdelen av fotot.

För att hitta utmaningen, klicka HÄR.

Och en sak till...kika gärna HÄR också...där finns något som ett tag varit en hemlighet. Det kommer ett blogginlägg om det i morgon!

Hoppas ni har en underbar helg!
/Marie


2 kommentarer:

Sockergrynet sa...

Vilken underbar layout!! Tack för ditt bidrag till tävlingen och lycka till!!

vitatulpanen sa...

Superfin! Å vilket vackert foto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...